NOTA DE PREMSA

Des de la Plataforma Defensem el Tren de l’Emporda us voldriem informar del següent.

Des de la Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà considerem que és molt important, molt positiu, que L’Associació d’Usuaris del tren Perpinyà/Cervera/Portbou hagi aconseguit que l’alcalde de Perpinyà i el Vicepresident primer del Consell General dels Pirineus Orientals recolzin i donin suport al tren convencional, a l’associació d’usiaris i, molt especialment, el punt bàsic i indispensable, d’una millora –indispensable- de les interconnexions entre Cervera/ , a més els companys de l’Associació d’usuaris del Tren Perpinyà-Cervera-Portbou 5 d’abril, tenen una reunió molt important a Perpinyà amb els sindicats de la SNCF i el dijous 6 d’abril es reuneixen a Montpellier amb representants de la Regió d’Occitània, la qual té competències plenes en la qüestió dels trens de viatgers (TER) .

Des de Plataforma Defensem el Tren de l’Empordà també estem portant a terme una feina de coordinació permanent amb el President de l’Associació d’usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera Sr. François Schneider tractant sobre el tema, imprescindible, sobre la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Per altra banda volem fer una crida cívica per captar gent, usuaris del tren i d’altres persones interessades en el ferrocarril, perquè recolzin i donin suport a la nostra Plataforma cívica. Així mateix, considerem que la moció a favor del tren convencional i les estacions gironines aprovada, per unanimitat de tots els grups, el passat dilluns 3 d’abril a l’Ajuntament de Llançà és una passa molt positiva en favor del trenconvencional de la zona, que també hauria de portar-se a terme en els altres municipis implicats.

A més a més, hi haurien tres qüestions que es podrien afegir al debat i ajudar molt, amb poca a millorar substancialment el servei del tren convencional entre Figueres/Portbou/Cervera

1/. A imatge i semblança amb el que fa la SNCF en el tram entre Perpinya i Cercvera ( on paren tots els trens existents en totes les estacions) tots els trens existents actualment tant de la R11 com de la RG1 (també els MD que són 4 trens al dia) en el tram ente Portbou i Figueres, haurien de tenir aturada a totes les estacions, és a dir que aquests 4 MD’s també haurien d’aturar-se a les estacions de Colera i Vilajuïga .

2/ Caldria exigir més coordinació d’horaris i intermodalitat entre el tren convencional i les línies d’autobusos, això és particularment important a Llançà, on els horaris dels trens haurien d’estar cocordinats amb els horaris dels busos que van a Port de la Selva, Selva de Mar i Cadaqués, a Vilajuïga, en què l’estació a mitjà i llarg termini s’hauria de convertir un “hub feroviaria” per a la badia de Roses (Pau, Palau Roses i Castelló Empuriabrava) i proposant una millora de l’aparcament de la dita estació i finalment entre Portbou i Cervera hauria d’existir un bus de substitució d’enllaç entre les dues poblacions, perquè en cas de vagues dels “cheminots” de la SNCF no es perdessin les poques interconnexions que existeixen actualment.

3/. Començar a plantejar el problema del cost tan elevat del bitllet del tren , i proposar que es faci més promoció i publicitat dels diferents abonaments existents, és a dir, BONO10, MENSUAL I TRIMESTRAL, cal tenir present que actualment bitllet de tren menys costós és de 2 euros; és a dir , per exemple entre Vilajuïga i Figueres anar costa dos euros( és molt car), quan a altra banda,a la Catalunya Nord, el bitllet mínim més barat és d’un 1.20 euros.Es dona la paradoxa que si agafés un bitllet de tren a Portbou per anar a Cervera et costa 2 euros , però si agafes el mateix bitllet (Cervera-Portbou) et costa 1,20 euros, això és una aberració en majúscules. També s’hauria de començar a parlar ( a mig termini ) tot enmirallant-nos amb el nord, del TREN A 1 EURO per internet.
En qualsevol cas considerem que cal continuar treballant -amb força i amb molta voluntat política- per una millora general del tren convencional de la zona, intentant procurar fer la màxima difusió possible perquè la gent, els ciutadans utilitzin, cada dia més molt més el tren convencional, el mitjà de comunicacióel social, sostenible i territorial per eexcel•lència.

Per últim us voldríem recomanar que feu un cop d’ull a la pàgina web de facebook que ha elaborat el company de Perpinyà de l’Associació d’Usuaris del Tren Perpinyà-Cervera-Portbou Mathew Faye. .Està molt i molt bé. Us prego que en feu molta difusió.

És la següent : https://www.facebook.com/CerberePortbou/

04/04/2017 Josep M. Loste Romero

css.php