Es revifa el debat sobre el tren per dins de Figueres

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà fa una anàlisi de la situació actual i recorda que ells sempre han apostat per mantenir la via del tren

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà ha revifat la polèmica sobre el tren convencional amb una presa de postura ferma que contribueix a enriquir el debat que en les setmanes havia estat únicament a mans dels polítics. Va reiniciar-lo l’alcalde de Figueres en revelar que si Foment no rescata la pota nord, estaria disposat a meditar un tram subterrani de la via en el traçat actual. Defensem el tren de l’Empordà recorda que Fomento “mai s’ha compromès públicament a construir la variant ferroviària nord, sense la qual és inviable el projecte de l’estació intermodal de Vilafant”. Des de la plataforma fan memòria i diuen que sempre es van oposar al trasllat de l’estació convencional a Vilafant perquè entenien que aquesta operació perjudicava, entre d’altres coses, “greument” el servei públic ferroviari i l’economia local i que, a l’octubre del 2008, quan l’Ajuntament va donar suport al trasllat de l’estació a Vilafant la bombolla immobiliària (les plusvàlues de la urbanització de l’estació del centre havien de tenir un paper de compensació) ja havia esclatat i ells ja havien dit que no se’n sortirien.

Defensem el Tren de l’Empordà discrepa de les xifres aportades per l’Ajuntament respecte al trasllat de l’estació i diu que, al seu parer, es queden curtes. A més a més, la plataforma es felicita que l’Ajuntament de CiU hagi fet “un pas cap a la racionalitat i hagi treballat amb la Generalitat un nou estudi de soterrament de les vies –ja serà el tercer– al centre de la ciutat”, el problema és que ara “arribem tard”. “Moltes ciutats catalanes i de tot l’Estat, han anat aprovant projectes de soterrament i ara, que els caixes són més que buides, la comarca s’haurà de posar a la cua”, asseguren en el comunicat d’ahir.

20/1/12 / El Punt

Tags:

css.php