Abonament mensual i regressió social

Un abonament pel tren, il•limitat en el nombre de viatges, per tot un any,com a  Suïssa ; i  pagant cada mes, a través d’una entitat bancària . Això també és possible a l’Estat francès (recordem el tren a 1 euro).  Ja ho voldríem a casa nostra on la nostra”benvolguda” Conselleria de Territori i Sostenibilitat  ens  ha reduït només  a dos viatges al dia  la capacitat de l’abonament mensual, quan  abans de  l’01/01/2012  era il•limitat en el nombre de viatges . I ja no parlem de les pujades, més que excessives, dels altres títols de transport dels trens de rodalies i regionals, o de la reducció, a la mínima expressió  de la línia de La Pobla de Segur .

Aquest, petit i delicat, país nostre,  no serà civilitzat de debò fins que els nostres governants  no arribin a comprendre que el transport públic ferroviari – el tren social/convencional – és un pilar de l’estat del benestar tan o més  important que la sanitat o  l’educació . En aquest cas, en l’àmbit del transport públic ferroviari, ens hem d’emmirallar  amb Suïssa. De fet, Catalunya serà un país democràtic de debò, quan una persona que treballi de comercial/venedor  pugui  desenvolupar, normalment, la seva  feina  amb el tren, amb el  transport públic, sense  necessitat de  fer servir el  vehicle  privat.

Josep M. Loste

13/3/12/ Josep Maria Loste

Tags:

css.php