Figueres proposa que el tren convencional passi sota terra

Ha preparat un estudi en què es valora l’obra en 30 milions per si el nou govern estatal no vol completar la pota nord de la variant ferroviària

Canvi de rumb en el model ferroviari previst per a Figueres. L’alcalde, Santi Vila, ha obert la porta a mantenir la via convencional i l’estació al centre de la ciutat. Aquesta era una reivindicació de part de la societat figuerenca arran de la decisió del Ministeri de Foment, pactada amb governs locals anteriors, en favor d’una estació única per al TAV i el tren convencional a Vilafant. Això implicava fer una variant per a la línia actual que fins ara només s’ha construït a la part sud a causa del tercer rail, per així poder començar a passar trens pel túnel de la Jonquera. De fet, la part nord està en l’aire des que el ministre José Blanco va dir que ja no era una actuació prioritària.

Per tant, l’escenari actual és mantenir les dues estacions i les vies convencionals pel centre de la ciutat. En tot cas, l’alcalde va explicar ahir que un cop entri el nou govern, demanaran una reunió amb el ministre per saber quina planificació hi ha respecte de l’obra de la variant ferroviària nord.

En el cas que hi hagi voluntat d’executar-la, l’Ajuntament es mantindrà en la posició de defensar l’estació única. Però si la resposta és negativa, el consistori ja ha preparat amb la Generalitat un estudi amb diverses alternatives per fer que la via convencional sigui subterrània al centre de Figueres i així poder eliminar els passos a nivell. L’opció més viable seria fer que el traçat subterrani fos mínim, d’aproximadament 1,5 quilòmetres, des del revolt de La Salle fins just després de l’estació, que també quedaria sota terra. Això no implicaria cobrir les vies, sinó només posar pantalles en alguns punts i permetre la continuïtat en alguns carrers per evitar que quedessin tallats per la via. Segons Vila, tindria un cost d’uns 30 milions, mentre que la variant nord en costaria 70: “La proposta està avalada per la Generalitat i la treballarem passat Reis, perquè si no es completa l’anella hem de treballar en una altra solució.” El que no es pot permetre, segons Vila, és la precarietat de l’estació convencional i els passos a nivell.

20/12/11 / El Punt / O. Mas

Tags:

css.php